DİYET ve BESLENME

SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN 10 BESLENME ÖNERİSİ

Ögün Atlamayın...

Yeterli ve dengeli beslenmek için ögün atlamayin.Çünkü atlanan her ögün bir sonraki ögüne kadar daha çok acikmaniza ve karsimiza çikan her yemegi kalorisi yüksek veya düsük, miktarca  çok veya az demeden ihtiyacinizdan fazla tüketmenize neden olacaktir.

Ögününüz Çesitli Olsun...

Mümkün oldugu kadar çok çesitli beslenmeye özen gösterin.Hergün beslenme planiniz içerisinde tüm besin gruplarina(süt,et,sebze-meyve,tahil) yer vermeye çalisin.Bu besinlerin hepsinden bir ögünde tüketemeseniz de gün içerisinde farkli ögünlerde almaya çalisin.

Bol Sebze Ve Meyve Tüketin...

Sebze ve meyveler bol su ve vitamin-mineral içerip,az kalorilidirler.Bol miktarda ve degisik renklerde sebze,meyve tüketmeniz hem kilo kontrolüne yardim eder, hem birçok hastaliktan (kanser,kalp-damar hastaliklari)korunmanizi saglar. Dikkat edeceginiz önemli bir nokta ise mevsiminde sebze-meyve tüketimidir.

Yag Tüketimini Azaltin...

Beslenmenizdeki yag tüketimini azaltin.Özellikle kati yaglardan (margarin,tereyag vb.)uzak durun,daha çok bitkisel sivi yaglari tercih edin.Bir günde en fazla 3 yemek kasigi siviyag tüketin.Yemeklerinizi hazirlarken kizartma yerine izgara,haslama,buharda ve firinda pisirme yöntemlerini kullanin.

Abur – Cubura Sinirlama Getirin...

Abur cubur olarak nitelendirilen  hazir yiyecekler ve agir tatlilar,pastalar fazla miktarda yag ve enerji içerdiginden hem kilo aldirici hem de hastaliklara yatkinligi arttiricidir.Bu nedenle bu yiyeceklere mutlaka sinirlama getirin.

Kurubaklagilleri ve Lifli Besinleri Tüketin...

Tüketilen karbonhidrat kaynaginin türüne ve miktarina dikkat edin.Saf seker kaynaklari ve rafine unlu besinler yerine tokluk hissini arttiran,kabizligi engelleyen ve kilo kontrolünü kolaylastiran kurubaklagilleri(nohut,mercimek,barbunya gibi),lifli tahillari,taze ve kuru meyveleri,sebzeleri tercih edin.

Günde 2 – 2,5 Litre Su Için...

Insan yasami için oksijenden sonra gelen en önemli öge sudur.Insan açliga haftalarca dayanabilirken susuz ancak birkaç gün yasayabilir.Vücut isisinin dengelenmesi,metobolizmanin devami ve vücuttan zehirli atik maddelerin atilmasi için su elzemdir.Bu nedenle günde 2-2,5 litre su tüketin.

Alkol Aliyorsaniz Azaltin...

Alkollü içki tüketme aliskanliginiz varsa bundan vazgeçmeye çalisin,birakamiyorsanizda azaltin.Ayrica içkinin çesidi de önemlidir.Viski,konyak,votka gibi sert alkollü içkiler bira ve saraba oranla daha yüksek kalorilidir.Alkol bos enerjidir,bize dönüsü yag seklinde olur.Alkol       alirken,yaninda atistirdiginiz kuru yemis,cips türünde besinlerin son derece kalorili olduklarini da unutmayin.

Egzersizi İhmal Etmeyin...

Saglikli yasam ve saglikli beslenme düzeninin içerisine muhakkak bir egzersiz programini dahil edin.Yasam kosulllariniza uygun,sürekli yapabileceginiz  bir aktivete türünü seçin ve düzenli olarak egzersiz yapin.

İdeal Kilonuzu Koruyun...

Hastaliklara yakalanma riskinizi azaltmak,her zaman zinde ve enerjik olmak için saglikli kilo araliginizda olmaniz oldukça önemlidir.Bunun için Beden Kitle Indeksi (BKI),vücut yag yüzdesi, bel çevresi ve kalça çevresi ölçümlerinizin saglikli dilimde olmasina özen gösterin.

KIŞ AYLARINDA BESLENME

Soğuyan havalar, günes isinlarinin azalmasi, gündüzlerin kisa olmasi birçok yönden insan psikolojisini etkilediginden sabah yataktan kalkamama, isteksizlik, halsizlik, yorgunluk, depresyon gibi sendromlar görülebilmektedir. Beslenme aliskanlarimiz da bu durumun sonucu olarak degismektedir. Özellikle içinde bulundugumuz bu soguk kis günlerinde  kapali ortamlarda daha fazla vakit geçirdigimiz için fiziksel aktivitelerimiz kisitlanmakta ve gecelerin uzun olmasi nedeniyle  geç saatlerde özellikle yagli ve sekerli gidalarin atistirilmasi sonucu kontrolsüz kilo artisi gözlenmektedir.

Kışın ideal kilomuzu korumak için nasil beslenmeliyiz?

- Her gün en az 2-2.5 litre su tüketmeliyiz

- Ayrica sivi alinimi desteklemek için ihlamur, kusburnu, ada çayi gibi çaylari da tercih edebiliriz.

- Ayni zamanda C vitamininden zengin portakal, greyfurt, kivi, mandalina, yesil elma, armut gibi meyvelerin tüketimi önemlidir.

- Bagisiklik sistemimizi güçlendiren vitaminlerden zengin havuç, brokoli, karnabahar, lahana, maydanoz gibi sebzeleri tüketmeliyiz.

- Mutlaka bir ögünümüzde salataya yer vermeliyiz.

- Haftada en az iki kere balik tüketimine özen göstermeliyiz. Özellikle içerdigi omega-3 sayesinde kis depresyonuna da çok iyi gelir.

- Yine omega-3 den zengin ceviz, keten tohumu, semizotu da tüketilebilir.

- Kan sekerimizi, dengede tutmak için beyaz ekmek yerine glisemik indeksi daha düsük tam bugday, kepek, çavdar ekmegini tercih etmeliyiz.

- Haftada en az 1 kere kurubaklagil tüketmeliyiz. Kurubaklagiller içerdigi posa sayesinde istahimizi baskilayarak tokluk hissetmemize yardimci olur.

                                                                                        Beslenme ve Diyet UzmanI

                                                                                                 Dilara YILDIZ

     

PURE NATURE

 

Teknoloji Güzelliğin Emrinde “

PURENATURE kozmetik giyim ile 28 günde gözle görülür sıkılaşma ve şekillenme!

İçeriğinde Neler Var ?

Vücudunuzun gün boyu masaj yapan mikrokapsüllü ürünler, siz hareket ettikçe salınan sıkılaştırıcı ve şekillendirici kozmetik kremler yardımıyla ekstra egzersize gerek kalmadan daha sağlılklı ve sıkı bir vücuda kavuşabilirsiniz.

Mikrokapsül Teknolojisi Nedir?

Mikrokapsüller Fransa 'da üretilerek Pure Nature tarafından kumaşa özel bir teknoloji ile bağlanır.

Mikrokapsüllerin doğal içerikli tamamen şekillendirici ve sıkılaştırıcı formülden oluşmuştur.

Mikrokapsüllerin etkisi Fransa, Intertek Laboratuvarları tarafından klinik olarak test edilmiştir ve onaylanmıştır.

Kumaşın yüzeyinde bulunan mikrokapsüller gün boyu hareketleriniz sayesinde patlar.

Ürünü giydiğinizde,kumaş dokusunda bulunan mikrokapsüller günlük aktivitelerinizle harekete geçerek cildinize aktif kozmetik masaj uygular.

Mikrokapsül Teknolojisinin Yararları

Şekillendirici ve selülit giderici formülü yardımıyla cildinize gün boyu düzenli bir salınımla uygulanır.

Bu sayede egzersiz yapmadan 28 gün düzenli kullanıldığında daha sıkı ve diri bir vücuda kavuşursunuz.

Aynı zamanda nemlendirici özelliğiyle cildinizdeki yumuşaklığı ilk giyinişte hissedebilirsiniz.

 

INTERTEK LABORATUVARLARI TARAFINDAN BAĞIMSIZ TEST SONUÇLARI

Ciltteki selülit probleminde ve portakal görünümünde azalma q

Cilt yapısında yaşlanma ve kiloya bağlı bozuklukların onarımı u

Daha yumuşak ve pürüzsüz cilt y

Önerilen kullanma zamanı 4-8 Hafta

Mikrokapsüllerin kalıcılığı 24 yıkama

Bu sonuçlara 25-55 yaş aralığındaki katılımcıların ürünleri;4 hafta,haftada 6 gün,günde 8 saat giymesi sonucunda ulaşılmıştır,

*Mikrokapsüller Fransada üretilmiş ve test edilmiştir.

*Europen Cosmetic Regulation (CCE76/768) tarafından bütün Pure Nature ürünleri dermotolojik olarak test edilmiştir.

* İşe yararlılık kontrülünün sonuçları Spin Control and ISO 9001 sertifikalıdır.

* Kozmetik formülünün kumaştaki salınımı ve ciltteki emilimi test edilip,onaylanmıştır.

* Pure Nature kozmetik giyim ürünleri 24 yıkamadan sonra bile, mikrokapsüllerin 'si kumaş dokusunda kalır.

Pure Nature 'ı Kimler Kullanabilir?

Tamamen doğal içeriğiyle Pure Nature, sağlıklı görünüm ve şekillenerek sıkılaşma isteyen her yaştan kadın ve erkeğin kullanmasına uygundur.